Jeste li ikad slušali zvuk unutrašnjih organa?

24.12.2012.
14:20
VOYO logo

Rekvijem za organe-pokora neobična je predstava u kojoj se troje umjetnika Senka Bulić, Damir Martinović Mrle i Ivana Jozić bave tekstovima Antonina Artauda, mračnog i zabranjivanog francuskog autora prve polovice 20. stoljeća.

Ova predstava u produkciji Tvornice kulture, Kazališta Hotel Bulić i udruge KLJB bit će prikazana u Tvornici kulture u subotu, 29. prosinca.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Stvaranjem predstave na osnovu njegovih tekstova nastoje istražiti i pokazati pojam suvremene tragedije u kazalištu.

Skidanje s programa

"Ovo je nastavak rada na genijalnom Artaudovom skupu tekstova što ih je priredio za radijsko izvođenje 1947. godine, a koji su bili toliko subverzivni za emitiranje da je direktor radija emisiju skinuo s programa u radijskoj montaži", najavljuju producenti Kazališta Hotel Bulić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dio ove cjeline je i poema 'Kazalište okrutnosti', koja se naslovom i idejno poziva na poznate autorove manifestne tekstove objavljene 1932. i 1933, iako nije bila uključena u radijsku izvedbu zbog vremenskog ograničenja.

Zvučni efekti

Izvedbu ovih tekstova, kao njihov sastavni dio, pratili su glazbeni i govorni zvučni efekti, a bavljenje zvukom je, kako se doznaje, platforma istraživanja teksta i u ovom projektu:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Damir Martinović Mrle je posebnim softverima i hardverima projekta X-th Sense Marca Donnarumma došao do zvukova unutrašnjih organa samih izvođača koji su u predstavi ozvučeni posebnim mikrofonima i sami stvaraju zvuk".

Vodili su se načelima Artaudovog "nepredstavljivog čina", a nepredstavljivo u Artaudovoj ideji teatra pokazuje ono što gledatelji činom promatranja ne mogu vidjeti, ali naslućuju s tisuću drugih čula.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Demoni

Pisac drama, pjesnik, glumac i kazališni redatelj Artaud je proveo godine u sanatorijima zbog neuralgije i teškog oblika depresije. Inspirirao se djelima Arthura Rimbauda, Charlesa Baudelairea i Edgara Allana Poea.

Vjerovao je da bi kazalište trebalo utjecati na publiku što je više moguće i zato je u svom stvaralaštvu koristio mješavinu čudnih i uznemirujućih formi svjetla, zvuka i drugih elemenata performansa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Artaud piše da bi pronašao žar koji se povukao iz njegovog bića; Artaud piskara i crta da bi utjelovio svoje tijelo i izbacio bezbroj demona, one horde parazita, podlih uljeza koji su ga rastrojili, želeći ga izliječiti od bolesti", opisuju ga kazalištarci.

Sisi
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo

Još iz rubrike

Image

Artistico predstavlja zanimljiv festivalski program i poziva na najkreativniju nabavku poklona

Još iz rubrike

Image

Artistico predstavlja zanimljiv festivalski program i poziva na najkreativniju nabavku poklona