muke po obrazovanju / Nekad likovi iz crtića, a danas starlete i političari - Nik Titanik za RTL poručio: 'Od muhe se pravi slon'

S jedne strane buna oko pisanja zakona u ženskom rodu, s druge bilježnice za školu s oznakom 15 plus

11.8.2018.
8:00
VOYO logo

Nekad likovi iz crtića, a danas starlete i političari. Školske bilježnice s Kim Kardashian, Jennifer Lopez, Beyonce i Rihannom izazvale su pravu buru u Srbiji i Hrvatskoj, a prodaju se čak u 20 zemalja. Autor karikatura koje neki nazivaju primjerom seksizma, je Nik Titanik, koji za RTL poručuje da se od muhe radi slona. 

Školske bilježnice s dobnim ograničenjem! Kim Kardashian i Jennifer Lopez nisu za mlađe od petnaest godina. Hrvatski proizvođač prvi put je odlučio zaštiti kupce oznakom 15+. Među školskim priborom, bilježnice se prodaju i u Srbiji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"To 15+ zaista ne znam što bi trebalo značiti. Da li to znači ako vidite u prodavaonici i onda nećete kupiti jer vaše dijete ima 11 godina?!" pita se Gordana Plemić iz Udruge "Roditelj".

Autor je poznati karikaturist Nik Titanik koji poručuje da se od muhe radi slona. Dodaje da su na tržištu bilježnice sa zvijezdama golih tetoviranih torza - pa nitko ne diže paniku. Psihologinja Ćorić Špoljar kaže nije samo jedna bilježnica problem.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Problem je slojevit i problem je puno dublji i mislim da je to tema kojom se trebamo baviti. I nekad ste mogli proći pored kioska i vidjeti razne slike i primjere i neprimjerene. S druge strane je problem što je djeci velik broj informacija dostupan i manja je kontrola nad tim. E to je doista nešto što je problem", smatra Renata Ćorić Špoljar, Poliklinika za zaštitu djece grada Zagreba. 

Kolekcija od šest različitih naslovnica nije nastala slučajno. Prototip je predstavljen početkom godine na sajmu u Frankfurtu i izazvao je najveći interes tinejdžera.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ciljano je namijenjena starijim tinejdžerima i kao glavni izričaj koristi ilustraciju u formi karikature (...) Ličnosti i parovi su birani u skladu s karikaturalnom konotacijom s ciljem duhovitosti i humora što je ujedno i kontekst cijele kolekcije", stoji u objašnjenju proizvođača o bilježnicama.

Bilježnice o kojima se priča prije početka nove školske godine prodaju se u 20 zemalja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Skriveno u raju
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo