Kralježnjaci izašli iz mora bar 18 mil. g. ranije nego se mislilo

12.1.2010.
12:14
VOYO logo

Gotovo 80 godina paleontolozi su proučavali brojne lokacije diljem svijeta kako bi pronašli fosilne kosti najranijih kopnenih kralježnjaka - skupine četveronožaca - predaka svih vodozemaca, gmazova, ptica i sisavaca.

Ranija su otkrića (primjerice fosil nazvan Tiktaalik , živio prije oko 380 milijuna godina) upućivala na to da su prvi četveronošci evoluirali relativno brzo iz riba koje pripadaju skupini Sarcopterygii u koju spadaju dvodihalice i resoperke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nedavno je otkriven još jedan potencijalan izvor informacija o najranijim četveronošcima - fosilizirani otisci stopala otkriveni na lokaciji kamenoloma Zachelmie u Poljskoj - koji pomiče porijeklo skupine četveronožaca za čak 18 milijuna godina ranije od najranijeg skeletnog dokaza, čime se nameće potreba za ponovnom procjenom vremena prelaska životinja iz voda na kopno.

Staza fosilnih otisaka pokazuje da su veliki četveronošci (do 3 metra duljine) naseljavali zone plime i oseke početkom srednjeg devona prije oko 395 milijuna godina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Još jedno veliko iznenađenje je i okoliš u kojemu su rani četveronošci živjeli. Gotovo svi prijašnji scenariji porijekla skupine Tetrapoda smještali su ih u slatkovodna okružja i povezivali s razvojem kopnene vegetacije i kopnenih ekosustava, no čini se da su naši daleki preci prvo napustili vodu kako bi se hranili morskim organizmima zaostalim nakon povlaćenja plime ", pojašnjava Per Ahlberg sa Sveučilišta Uppsala u Švedskoj, piše Biologija.com.hr.

Sisi